مدیران دستگاه ها جایگاه و قدرت روابط عمومی را باور کنند (ایرنا)

مدیران دستگاه ها جایگاه و قدرت روابط عمومی را باور کنند (ایرنا)
ارومیه- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روابط عمومی وکیل مدافع سازمان در جامعه و مدعی العموم مردم در سازمان خودش است، گفت: مدیران باید به روابط عمومی اعتماد داشته باشند و جایگاه آن را باور کنند.
حسام شیرازه محبت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کار روابط عمومی یک کار مدیریتی، فکری و عملیاتی است، افزود: در هر سازمانی که یک مدیر قدرتمند وجود دارد، بی شک کار روابط عمومی نیز بی عیب و قدرتمند است.
وی با بیان اینکه برخی انتقاد می کنند که حوزه اطلاع رسانی دولت ضعیف است، ادامه داد: همکاران ما در حوزه روابط عمومی در تلاش هستند تا اخبار و اطلاعات را تکمیل و بروز رسانی کنند ولی برای بیان این اخبار مدیران باید وارد عرصه شوند و عملکرد خود را بیان کنند.
وی اضافه کرد: باید آمار و اطلاعات از کانال مدیران در اختیار حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی قرار بگیرد و اگر ضعفی در این حوزه وجود دارد به خود مدیران بر می گردد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها رکن اصلی مدیریت افکار عمومی در جامعه هستند، گفت: رسانه ها و فعالان حوزه روابط عمومی باید با همکاری یکدیگر در راستای آگاه سازی روزافزون مردم در حوزه های مختلف تلاش کنند.
شیرازه محبت افزود: مسوولان روابط عمومی ادارات بدانند که رسانه ها با انان همراه هستند و نقش آنها یک نقش ارتباطی و اطلاع رسانی است.
وی با اشاره به اینکه با همکاری رسانه ها می توان عملکرد ادارات را در جامعه منعکس کرد، ادامه داد: باعث تاسف است که مدیران یک مجموعه با رسانه ها در ارتباط نباشند و باید این امر تصحیح شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: روابط عمومی ها باید بستر را فراهم کنند و به عنوان پل ارتباطی بین سازمان خود و رسانه ها عمل کنند تا اطلاع رسانی مناسبی از عملکرد ادارات در جامعه صورت گیرد.
شیرازه محبت بیان کرد: ارتباطات در دنیای امروز معنا و مفهوم دیگری دارد و امروز به مدد روابط عمومی ها و رسانه ها موضوع منطقه ای نداریم و همه چیز جهانی است زیرا یک اتفاق بسیار کوچک در دورترین نقطه از کشور به سرعت در تمامی مناطق منعکس و همه از آن مطلع می شوند.
وی ادامه داد: مسوولان روابط عمومی باید انتقادها را پذیرا باشند زیرا هدف ما تبدیل مخالف به منتقد و در نهایت تبدیل منتقد به موافق است و این امر باید سرلوحه کارهای آنها باشد.
وی افزود: دانستن حق مردم است و فعالان حوزه ارتباطات باید اطلاعات مورد نیاز جامعه را در اختیار مردم قرار دهند زیرا جامعه امروز یک جامعه پرسشگر است و حوزه روابط عمومی باید پاسخ های لازم را برای پرسشگران داشته باشد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: فعالان حوزه ارتباطات به جایگاه خود ببالند زیرا یک روز در تقویم به نام آنها نامگذاری شده و این نشان از اهمیت و جایگاه والای این حرفه است.
به گزارش ایرنا 27 اردیبهشت ماه روزی است که در سطح جهانی به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است و در ایران این روز به نام روز روابط‌عمومی و ارتباطات تعیین شده است.
8135/3072
منبع : ایرنا